Zmiany w ustawie o VAT – nowe kasy fiskalne

2018-07-06 09:01:11 Zmiany w ustawie o VAT – nowe kasy fiskalne

Przygotowany przez resort finansów projekt ustawy o VAT wprowadził kolejne istotne zmiany prowadzące do uszczelnienia systemu podatkowego. Dotyczyć one będą przedsiębiorców, którzy zobowiązani są do posiadania i prowadzenia kasy fiskalnej.   Najważniejszą zmianą jest wprowadzenie nowych kas fiskalnych on-line – mówi Doradca podatkowy biura rachunkowego Fintaxis Finanse. Dodatkowo zaznacza, że regulacje te skutkują wycofaniem dotychczasowych urządzeń. Będą mogły one być używane jeszcze tylko przez określony czas: – do momentu zapełnienia się pamięci naszej dotychczasowej kasy; w takim wypadku musimy wymienić całą kasę na nową, jednak ostateczny termin to 31 grudnia 2018 roku dla kas rejestrujących kopie papierowe; – 31 grudnia 2022 roku to nieprzekraczalna data dla kas zapisujących kopie w formie elektronicznej. Nieco inne terminy zostały określone dla poniższych branż: – motoryzacyjna i wulkanizacyjna oraz dokonująca sprzedaży benzyny silnikowej, oleju napędowego, gazu przeznaczonego do napędu silników spalinowych – termin upływa dnia 31 grudnia 2018 r., – gastronomiczna i budowlana – do dnia 30 czerwca 2019 r., – fryzjerska, kosmetyczna i kosmetologiczna, usługi w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania oraz usługi fitness – do 31 grudnia 2019 r. Do tej pory proces użytkowania kasy fiskalnej zaczynał się od poinformowania organu skarbowego o liczbie urządzeń do wprowadzenia, sfiskalizowania ich przez serwisanta i od tego momentu w ciągu 7 dni zgłoszenie należało zaktualizować o dane techniczne kasy. Dopiero wtedy Urząd skarbowy po skompletowaniu wszystkich potrzebnych dokumentów nadawał im numer ewidencyjny. Z kasami on-line będzie prościej – uspokaja księgowa biura rachunkowego z Wrocławia. Zgłoszenie do urzędu, fiskalizacja przez serwisanta i nadanie numeru ewidencyjnego będzie odbywało się przez internet. Służyć temu ma specjalnie do tego celu stworzone Centralne Repozytorium Kas (CRK), które będzie analizowało otrzymane dane i kontrolowało prawidłowość transakcji. Obowiązkiem przedsiębiorcy będzie jedynie zadbanie o dobre połączenie internetowe.

 

Po więcej informacji zapraszamy do siedziby biura Fintaxis Finanse we Wrocławiu. Nasi pracownicy rozwieją wszelkie wątpliwości i chętnie pomogą w prowadzeniu Państwa ksiąg rachunkowych. Fintaxis Finanse

Pozostałe aktualności

2019-06-18 15:06:28 Nowe przepisy SPLIT PAYMENT już od września 2019 roku
Czytaj więcej →
2019-05-05 17:28:51 Mikropożyczka i pożyczka rozwojowa woj. dolnośląskie
Czytaj więcej →
Fintaxis Finanse - Departament Wsparcia Biznesu