Korygowanie sprzedaży paragonowej

2017-07-01 19:50:30 Korygowanie sprzedaży paragonowej

Przy ewidencji sprzedaży przy pomocy kasy fiskalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami, które zostały zawarte w § 3 ust. 36 rozporządzenia w sprawie kas, sprzedawca w pewnych przypadkach może, a nawet jest zobowiązany, uznać reklamację towaru. Wymaga to korekty sprzedaży zarejestrowanej w kasie fiskalnej. W jaki sposób należy ją przeprowadzić oraz w jakich jeszcze sytuacjach jest ona konieczna?

Reklamacja towaru i zwrot należności

Ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących są zobowiązani prowadzić podatnicy świadczący usługi na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej i na rzecz rolników ryczałtowych.

Przy reklamacji towaru ich zwrotu nie ewidencjonuje się na kasie fiskalnej, a ujmuje się w odrębnej ewidencji, która musi zawierać konkretne dane, czyli:

  • datę dokonania sprzedaży
  • dane dotyczące sprzedanego towaru lub usługi, w tym ich nazwy, wartość brutto, kwotę brutto i wartość podatku należnego
  • termin (dokładna data) zwrotu towaru lub jego reklamacji
  • podpisy sprzedawcy i nabywcy

Ponadto, reklamacja lub zwrot towaru są możliwe do przyjęcia tylko w momencie, kiedy nabywca dysponuje dokumentem potwierdzającym jego zakup, czyli w przypadku kas rejestrujących będzie to paragon.

Doradca podatkowy z biura rachunkowego Fintaxis Finanse we Wrocławiu informuje, iż przy uznanej reklamacji, której następstwem jest zwrot całości lub części należności, podatnik zobowiązany jest ująć ją w odrębnej ewidencji, jak też dokonać korekty danych o te wartości w celu określenia wysokości podatku należnego z tytułu zewidencjonowanej przy pomocy kasy fiskalnej.

Korekta nieprawidłowości w ewidencji sprzedaży

Zdarza się również, że przy ewidencji na kasie fiskalnej dochodzi do oczywistych pomyłek. W tej sytuacji podatnik także powinien niezwłocznie dokonać korekty, ujmując ją w odrębnej ewidencji. W początkowej fazie prowadzenia działalności, często biuro podatkowe wspiera podatników w takich działaniach, informując o obowiązujących przepisach, jak też o zasadach związanych ze sporządzaniem korekty.

W korekcie przy wystąpieniu błędu w ewidencji powinna znaleźć się informacja o błędnie zewidencjonowanej sprzedaży, w tym wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego oraz opis przyczyny i okoliczności, w jakiej doszło do pomyłki.

Sprzedawca ewidencjonujący sprzedaż przy pomocy kasy fiskalnej musi jednak pamiętać, że jest zobowiązany do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, czym zajmuje się biuro rachunkowe Fintaxis Finanse. Prowadzenie księgowości w biurze podatkowym Fintaxis Finanse stanowi możliwość odciążenia z pewnych obowiązków pracowników firmy, jak też szansę na wsparcie i pomoc również przy reklamacjach i zwrotach towarów, jak też popełnionych pomyłkach.

Kasa fiskalna, Korygowanie faktury Wrocław, ewidencja sprzedaży, korygowanie sprzedaży paragonowej, księgowa Wrocław, księgowy Wrocław,  Doradca Podatkowy Wrocław, Kancelaria Podatkowa Wrocław, Biuro Rachunkowe Wrocław, Biura Rachunkowe Wrocław, Biuro Podatkowe Wrocław, Kadry i Płace Wrocław, kadry Wrocław, płace Wrocław, rozliczanie pracowników Wrocław, rozliczanie obcokrajowców Wrocław, Księgowość Online Wrocław, Biuro Księgowe Wrocław, biuro rachunkowe Wrocław Psie Pole, Księgowość Wrocław, doradztwo finansowe Wrocław, Doradcy finansowi Wrocław, kredyty Wrocław, kredyt firmowy Wrocław, jeremie Wrocław, Jeremie dolnośląskie, Fintaxis Finanse.

Pozostałe aktualności

2019-06-18 15:06:28 Nowe przepisy SPLIT PAYMENT już od września 2019 roku
Czytaj więcej →
2019-05-05 17:28:51 Mikropożyczka i pożyczka rozwojowa woj. dolnośląskie
Czytaj więcej →
Fintaxis Finanse - Departament Wsparcia Biznesu